God of War وعده خرورجی بزرگی از نسخههای قبلی سری داده و دیگر شاهد آن دوربین ثابت نخواهیم بود. همچنین کریتوس هم بهنظر میرسد اینبار کمی از خشونت خود کاسته و کارهایش را تقریبا با فکر و اندیشه انجام میدهد.
اما اینکه بازی دوربین ثابت و رویکرد خود را تغییر داده بدان معنا نیست که ما دیگر شاهد مبارزات رضایتبخشی که این سری برای آنها شناخته شده نخواهیم بود. کوری بارلوگ، کارگردان این نسخه از God of War، در صفحه توئیتر خود گفت مبارزات بازی بهشدت راضی کننده هستند. با این حال، او افزود سیستم مبارزات همچنان در مراحل ساخت و توسعه به سر میبرند. وی همچنین در پاسخ به پیشنهاد یکی از طرفداران گفت شخصیسازی نحوه مبارزات میتواند ایده خوبی باشد گرچه بهنظر میرسد منظور خاصی در این حرف بارلوگ وجود ندارد.
اما بازی فقط راجع به مبارزات نیست. در حقیقت یکی از تغییراتی که در این نسخه اعمال شده، عدم وجود مینیگیمها است. با این حال، کوری بارلوگ گفت آنها از دست مینیگیمهای این سری خسته شده بودند و در حال کار برروی چیزی هستند که بسیار بهتر خواهد بود. او همچنین تاکید کرد با وجود اینکه پسر کریتوس در کل بازی همراه شماست، فقط در نقش کریتوس بازی میکنید گرچه می توانید در برخی مواقع در مبارزات، کنترل را به فرزندتان دهید.
با این حال، با وجود تمام این تغییرات، God of War ریشه خود را فراموش نمیکند. بارلوگ اشاره کرد که بازی شاید ارتباط مجددی با سری اصلی داشته باشد. بهویژه از طریق خانواده کریتوس؛ دیموس، زئوس، کالیستو، آرس و آتنا احتمالا از یک روشی به بازی آورده میشوند. بارلوگ در نهایت ابراز امیدواری کرد زمانی که مردم به تجربه بازی بپردازند، حتی سختترین قلبها را هم ذوب میکند. ما حدس میزنیم که این موضوع راجع به رابطه پدر-پسری است که بازی به تصویر میکشد.